Grön nyttig drink för extra energi

Jag är alldeles för fokuserad på vad som är gott att jag ibland glömmer bort att det jag stoppar i mig gärna också får vara bra för min kropp. Då kan en så’n här knallgrön drink rena njurar, lever och samvete på en gång. På så sätt kan man sen fortsätta att äta och dricka precis vad man vill.

IMG_3277

Hälsoguruns gröna hissen

Några nävar spenat (gärna färsk men fryst går också bra), 1 äpple, 5 vindruvor, 1/2 citron (skal och juice), grönbladig sallad såsom mache t.ex och lite basilika.

Mixa till en grötig massa. Tillsätt vatten eller äppeljuice till lagom konsistens. Svep eller njut i små klunkar. Det viktigaste är att få ner skiten (!). 

(P.S. den är faktiskt ganska god)

 

Det här inlägget postades i Recept och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

