Ny italiensk vinklubb sätter ribban – handla, inspireras, lär och njut

images

När jag nu ändå pratar om att handla vin på nätet måste jag bara tipsa er om en ny italiensk vinklubb. Där kan man köpa  svårtillgängliga och väl utvalda italienska (och en del franska) viner och dessutom få goda råd och gratis provningar när man har vägarna förbi Florens. Att handla från Sverige innebär inga konstigheter. Alkoholskatten betalas av vinklubben och vinerna skickas hem till dig redo för att avnjutas.

Det handlar om The Wine Club som är en del av Enoteca Pitti Gola e Cantina på Piazza Pitti i Florens. Jag tror faktiskt inte att en sådan samling av duktiga italienska producenter, fina årgångar och viner utvalda med både hjärna och hjärta finns att tillgå någon annanstans i världen. Så, titta in om ni är i Florens eller kontakta dem om även ni vill ha en del av Italien nella vostra cantina e nella vostra gola. ( i er källare och i er strupe. )

DownloadedFile

Det här inlägget postades i Italien, Kommunikation, Vin och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ny italiensk vinklubb sätter ribban – handla, inspireras, lär och njut

  1. Finare Vinare skriver:

    Hmm… vilka kräsna kunder vill egentligen köpa blandade lådor av oprövade viner, oavsett på vilken höjd ribban ligger?

    Det räcker inte att producenterna är duktiga och flaskorna sällsynta – det är ju själva stilen hos vissa producenter man vill åt när man är ”appassionato”. Först när man känner sin vinhandlare lika väl som sina vänner kan man ge sig ut på såna här vågspel.

    • sentiamo skriver:

      Du har så rätt. I mitt fall handlar det just om att dessa vinhandlare är mina vänner och jag litar på deras kunskap. Men, det är klart att jag inte heller skulle ha litat på dem om jag inte i förhand hade klart för mig att de verkligen är duktiga. Jag föreslår att du mailar och hör med dem för att få mer information om de viner som finns att tillgå. Un vero appassionato non molla mai 😉

Kommentera

