Mat & vin Podcasts – en god idé eller ren tortyr?

Jag lyssnar ofta på podcasts nuförtiden då jag sitter mycket i bilen. Det är underhållning som tilltalar mig och det är stimulerande för hjärna och hjärta…tills jag stötte på den här: Matpoden.

Jag har bara lyssnat på ett avsnitt och har därför ingen objektiv och komplett analys att komma med, men, ärligt talat så har jag ingen lust att utsätta mig för det här igen, frivilligt.

Jag lyckades stöta på avsnittet när gubbarna provade falukorv. Ni kan tänka er själva vilken bra radio det blir av att tre män tuggar, smackar och utstöter besvikna och nöjda läten, harklar sig och snuvar. Tänk er bara hur det låter när man tuggar falukorv. Tortyr! Och inte nog med det, det tar aldrig slut! De håller på i vad som känns som en evighet och när de äntligen tuggat klart och ger sina omdömen är det dags för nästa eländiga dalakorv.

Nej! Mat och vinprovning fungerar inte riktigt i det här formatet. I alla fall inte på det här sättet.

Matpoden, och i synnerhet falukorv-avsnittet skulle kunna användas i utpressningssyfte, som tortyr eller för att göra någon i sin närhet på mycket dåligt humör.

Om ni har dessa behov kan ni hitta det här. Men, (om ni ännu inte förstått det) en VARNING utlyses.

Matpoden är en podcast av och med Ola Håkansson, kökschef på Tumba gymnasium och Andreas Hammarstedt, Bitr Rektor på Tumba gymnasium. Både Ola och Andreas är bördiga kockar och matälskare från Öland/Småland med stort intresse för allt från storkök till fine dining.

Det här inlägget postades i Kommunikation, Mat, Nyhet och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mat & vin Podcasts – en god idé eller ren tortyr?

  1. Ping: Vinpratarna- en podcast om vin och mat | Sentiamo

Kommentera

