Pånyttfödelse- var 3-4 år

Om jag tittar tillbaka på mitt liv så är det indelat i cykler och nej, jag har inte förkovrat mig i astrologi och flummerier i helgen. Men, det händer ungefär var tredje, fjärde år. Nytt jobb, ny bostad, nya vänner, nytt land, ny stad, ny pojkvän eller allt på en gång.

För tre år sedan hände detta:

Jag gick från singel till par, flyttade från Italien till Sverige, från stad till landet, från barnlös till mamma, från anställd till egen företagare.

Två år innan flyttade jag till min första alldeles egna lägenhet, gick ännu en utbildning, fick nytt jobb, skaffade bil och gick från par till singel.

Fyra år tidigare började jag en ny utbildning, skaffade ett nytt extrajobb, ny bostad och professionell inriktning.

Tre år tidigare flyttade jag till Italien från Sverige…

Tre år innan flyttade jag till Israel… o.s.v.

Nu känner jag att det är dags igen.

Den här gången var ett av startskotten att min fina Ford Fiesta från 1996, som jag köpte i Italien och sedan körde upp med hela mitt bohag när jag flyttade till Sverige, har säckat ihop. Det är ett tecken så säkert som något. Dessutom har jag insett att det här frilansandet tar knäcken på mig och kommer nu att göra det vid sidan av en anställning. Vi tittar även på lägenheter för att flytta i från landet till staden.

Är det inte konstigt hur hela min varelse var tredje, fjärde år skriker efter och helt enkelt kräver förändring? Nya utmaningar, nytt liv, nya kunskaper. Jag börjar seriöst tro att det är genetiskt nedärvda nomadfasoner. Konstigt är dock att resten av min släkt tenderat att fastna på ett och samma ställe. Kanske tillhörde min själ tidigare en gammal, rastlös beduin? Underbart vore det om jag kunde byta ut min trasiga Fiesta mot en kamel! Jag ska tänka på saken.

Ja, inte har det någonting med sinnesnjutning att göra, inte heller vin eller mat så jag tror jag slutar här.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pånyttfödelse- var 3-4 år

  1. ulrika skriver:

    Vilken tur att jag överlevt alla dessa år!!!

Kommentera

