Vegetarianen Adam Tensta äter hellre kött än morötter

Rapparen Adam Tensta gästade igår Sveriges Radio och pratade bl.a. om att vara vegetarian. Många tror ju att vegetarianer bara äter morötter men det är helt felaktigt. I allafall om man ska citera en av de kändaste sådana på den svenska musikhimlen.

– ”Jag tycker inte om morötter. Råa morötter går bra men kokta morötter äter jag bara inte. Då äter jag hellre kött.”

Man ska alltså inte bjuda på kokta morötter om man skulle råka ha rapparen på middag.

Han trivdes bra på SR-redaktionen och blev dessutom, av bilden att döma, uppenbarligen god vän med min sambo. (Bilden till höger)

Så om jag känner min sambo rätt är det ingen ide’ att göra hans tidigare favoriträtt, morotsrisotto, framöver.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

