Sveriges Mästerkock del 4- Sentiamo kommenterar

– Jag är bakom tid, sa japanen när han lagade kyckling som om vore det på liv eller död.

Aujalay och Sigrid ser lite roliga ut när de står bredvid varandra eftersom hon är en halv kroppslängd längre än honom. Jag vet inte om det är hon som är väldigt lång eller han väldigt kort. Kanske en ”fusion”.

Mannersträms läpp darrade när min favoritjapan lämnade tävlingen. Det var kanske det sorgligaste ögonblicket den här säsongen, hittills. Han ville ju bli känd. En riktig kvalitetskändis hade han blivit. Han bara ångar kvalitet den människan.

-Knäna skakar som på en perfekt brûlépudding, sa Sigrid och tog emot sin ”lillebrors” överväldigande komplimanger.

– Gud har hyvlat tryffel i håret på mig, fortsatte den intellektuella sångfågeln. Men…, liknar hon inte Folkpartiets Birgitta Olsson väldigt mycket? Jag har dock aldrig sett EU-politikern med några tryffelflagor på den svarta hjässan. Jag tror heller inte att hennes knäskålar kan liknas vid puddig då hon verkar vara en tämligen tuff brud.

Jag är glad att Josefina ”Lille Skutt” gick vidare. Man ska hålla ihop som gamla stadskollegor. Hon har gjort ett starkt intryck på juryn både som person och som kock. Kanske blir hon Mannerströms nya kvalitetsmänniska nu när japanen fått åka hem till Nacka.

Det här inlägget postades i Kommunikation, Mat, Nyhet och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

