En führer i vinkällaren

När jag först fick höra talas om den nya wine crime- serien som var i antågande fick jag ett sting i maggropen. Det var ju min ide’.

Kåre Halldén skriver om ond bråd död, kärlek och intriger i champagnens exklusiva salonger. Vinets historia flätas samman med en kriminalgåta i stil med, som Kåre själv uttrycker det, Agatha Christie möter Falcon Crest.

Det var nog tur att Kåre hann först. Han gör det bra. Champagneführern är välskriven, spännande och researcharbetet är väl genomfört.

Min roman lär vänta på sig men jag vågar lova att den kommer att ha en alldeles egen
karaktär.

Det här inlägget postades i Kommunikation, Nyhet, Uncategorized, Vin och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En führer i vinkällaren

  1. Ulrika skriver:

    Kan inte vänta på att avnjuta din med ett gott glas rött på min terass en varm italiensk sommar kväll. Så vänta ine förlänge på att avsluta den… 😉

  2. sentiamo skriver:

    Självklart ska du få den när vi ses. Skulle gärna själv avnjuta ett glas rött på din nya terrass snart 🙂

  3. Ulrika skriver:

    Du är välkommen när du vill, finns alltid en plats uppbokad för dig på min terass.. 🙂

Kommentera

